XVI Curs d’Assessores en Lactància Materna (Amamanta-EVES)

Et presentem la XVI edició del Curs d’Assessores en Lactància Materna d’Amamanta. Un curs pensat per a formar dones que vulguen convertir-se en assessores de lactància i incorporar-se als nostres voluntariats, acompanyant a les mares en la seua lactància en els tallers de lactància setmanals (presencial o virtual) i/o als hospitals amb voluntariat d’Amamanta.

Curs de lactància materna de 25h, en col·laboració amb la EVES (Escola Valenciana d’Estudis per a la Salut). Gratuït. Obert a professionals de la salut i ciutadania. Duració màxima del 9/9 al 10/11, amb tres parts:

Mòdul 1 Teòric: Sessions en línia en directe amb els professors a través del Campus virtual de la EVES. 21 hores dividides en 13 sessions que s’impartixen els divendres a la vesprada de 17 a 20h des del 11/9 al 30/10. Possibilitat de descarregar el pdf de suport de cada sessió i realitzar preguntes durant la classe i des del fòrum de la plataforma. Descarregar el programa.

La primera sessió del 11/9 es realitzarà de manera presencial en l’aulari de la EVES de València (C/ Juan de Garay), per a les persones que viuen lluny es permetrà seguir-la via streaming. El 10/9 a les 18h s’oferirà una tutoria inicial per Zoom, per a informar i aclarir qualsevol dubte relatiu al funcionament i desenrotllament del curs.

Mòdul 2 Pràctica: Realització de dos pràctiques de 2 hores cada una.

  • Pràctica en voluntariat hospitalari acompanyant a una voluntària d’Amamanta, als hospitals i horaris acordats amb els centres amb conveni d’Amamanta (veure ací). La data s’organitza amb la coordinadora d’hospital amb antelació, dins del període de vigència del curs.
  • Pràctica de taller de lactància, presencial el divendres 6/11 en la seu d’Amamanta a Vilamarxant.


Mòdul 3. Treball escrit: Al llarg del curs l’equip de tutores proposaran un cas pràctic d’acompanyament a una mare, que les alumnes hauran d’anar donant forma amb el seguiment i recomanacions de la seua tutora, per a presentar-lo abans de la finalització del curs. El millor treball serà premiat per Amamanta.

  • Ser sòcia d’Amamanta. Si no ho eres, pots associar-te abans d’inscriure’t en: https://amamanta.es/fes-te-soci-col%c2%b7labora/
  • Emplenar la doble inscripció: des de la web de la EVES https://solicitudeves.san.gva.es/norayeves/#/solicitudeves?id=177666860364519680 i el formulari d’Amamanta https://forms.gle/C3HhcdbUjYHivm9f6
  • Període de preinscripión al curs: del 16 al 30 de juny, els dos inclusivament. Places limitades (45 alumnes/us). Tancat el termini, es realitzarà el procés de selecció informant a totes les participants del resultat. Hi haurà bossa de reserva per a casos de renúncia.
  • Per a superar el curs, és imprescindible tindre tots els mòduls superats. Això és, haver assistit al 80% de les classes teòriques, realitzat les dos pràctiques (hospital i taller) i presentat el treball escrit amb la qualificació d’APTE per part de la tutora.

Les persones que superen el curs rebran un certificat de la EVES i diploma d’aprofitament d’Amamanta. Este curs no habilita per a exercir com a assessora de lactància de manera professional.

TANCAT EL TERMINI DE PREINSCRIPCIÓ