La influència de la indústria de preparats infantils sobre les decisions sobre alimentació

Que la indústria de llets artificials i aliments infantils és un gran negoci que mou milers de milions d’euros i dòlars cada any, ja ho sabíem. El que potser no teníem tan clar és el nivell de pressió que s’exerceix des dels seus departaments de publicitat i màrqueting, incomplint el Codi de Succedanis contínuament i fregant la il·legalitat i l’engany, amb les greus conseqüències que això pot tindre sobre la salut dels bebés i les seues mares, i de l’economia familiar.

El passat 23 de febrer, l’OMS i UNICEF, van organitzar un webinar per a parlar-nos dels resultats de l’últim informe sobre la influència de la comercialització de la llet de fórmula en les nostres decisions sobre l’alimentació infantil.

Aquest informe és el més extens realitzat fins hui i es basa en les experiències de més de 8.500 dones i 300 professionals de la salut. Deixa en evidència que la indústria de la llet de fórmula, amb les seues pràctiques agressives de màrqueting, intervé en la manera en la qual les famílies decideixen alimentar als seus bebés. Parlem, entre altres coses de:

  • Publicitat no regulada i invasiva en línia.
  • Xarxes d’assessorament i línies d’atenció telefònica patrocinades.
  • Promocions i regals gratuïts.
  • Pràctiques encaminades a influir en la formació del personal de la salut i les recomanacions que fan als pares.

Els progenitors i els professionals sanitaris reben missatges enganyosos, sense rigor científic i contraris a les normes que busquen protegir la lactància (Codi de succedanis). Aconsegueixen que les mares dubten de la seua capacitat natural per a alletar.

Mentre les taxes de lactància es trontollen, els beneficis de la indústria de succedanis es duplica cada any. L’informe presentat per l’OMS i Unicef, ens recorda que canviar això és treball de tota la societat i finalitza oferint-nos una llista d’oportunitats d’acció a seguir.

Pots accedir a l’informe traduït a l’espanyol punxant l’enllaç i al vídeo de presentació de l’informe (sota la pantalla del vídeo, es presenten les opcions per a canviar l’idioma a Espanyol)